mandag 4. oktober 2010

Test av Primus Multifuel EX

Pris: Fra 1040 kr og oppover.
Vekt: 431 gram
Effekt: 3000 W
Koketid 1 L vann: 3-4 min



Denne finurlige innretningen har vært min beste venn på utallige turer utendørs de siste årene. Uansett vær og temperatur kan jeg stole på at denne primusen gjør jobben sin. Den er robust og har fordelen at den fungerer med det drivstoffet du måtte ønske. Dette inkluderer gass, bensin, diesel, parafin og tennveske +. Den varmer svært effektivt og trenger sjeldent vedlikehold. Den kommer i praktisk veske og tar liten plass i sekken. Den står like stødig enten du benytter stekepanne eller kjele.

Det eneste minuset jeg har å påpeke er at flammene kan være særs høye og ustabile til tider og at den lille rensenålen er lett å miste. Jeg vil ikke anbefale å benytte denne inne i et middels stort telt, kun i god avstand fra lett brennbart materiale. Jeg fikk denne i 2007 og har brukt den på alle turer etter det. Den er fortsatt like god.

Terningskast 5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar